Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 40

Diskussion: Uppdatering av fw?

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    17

    Question Uppdatering av fw?

    Jag har som sagt en phat psp o är custom 3.40....jag undrar om det finns nån guide så att man skulle kunna uppdatera firmwaren själv?

    Kan man uppdatera från 3.40 till 5.00 direkt tex?

    Måste jag använda Pandora trixet eller jag slipper den biten?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ladda hem den firmwaren du vill ha, lägg den på minneskortet, gå in i game menyn och följ instruktionerna på skärmen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sanning med modifikation
    5.50 måste ha cfw:5.0 först för att kunna uppgradera.

    Läs FAQ så bör det stå där hur du gör
    Detta har diskuterats förut i äldre trådar i denna del i forumet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    17

    Question

    E det verkligen så lätt att göra det? Men jag ser på psp-hacks att där finns en uppsjö av olika 5.00...undra vilken jag ska ha..hmm?

    Behöver jag gå nerifrån 3.40 o uppåt för att uppgradera....eller jag kan köra 5.0 direkt?
    Last edited by Tre Kronor; 2009-11-04 at 07:53.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sanning med modifikation
    5.50 måste ha cfw:5.0 först för att kunna uppgradera.

    Läs FAQ så bör det stå där hur du gör
    Detta har diskuterats förut i äldre trådar i denna del i forumet
    och då stämmer informationen till den här inte alls då?:

    http://www.psp-hacks.com/2009/10/01/...a-v2-released/

    It?s about that time, time you upgrade to the latest and greatest from Team GENyUS. So rather than doing the incremental update thing: M33 -> GEN-A -> GEN-B -> GEN-B2 etc? Jump straight to 5.50 GEN-B2 with Yoshihiro?s XGEN Updater. Of course this only applies to PSP-1000 and PSP-2000 owners with a non TA-88v3 board. And if you?re already sporting GEN ? continue on keepin? on.


    XGEN Updater installs Custom Firmware 5.50 GEN-B2 directly on your already hacked hand held, which needs to be running 3.71 M33 or above. XGEN Pandora will modify your Despertar del Cementerio v8 setup. So whenever you need to call upon Pandora, she?ll be restoring/reflashing 5.50 GEN-B2 instead of 5.00 M33.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tre Kronor Visa Inlägg
    E det verkligen så lätt att göra det? Men jag ser på psp-hacks att där finns en uppsjö av olika 5.00...undra vilken jag ska ha..hmm?

    Behöver jag gå nerifrån 3.40 o uppåt för att uppgradera....eller jag kan köra 5.0 direkt?
    du ska kunna köra direkt till 5.00 ja, du väljer den 5.00 M33-x som har högst siffra, det är den senaste
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du ska kunna köra direkt till 5.00 ja, du väljer den 5.00 M33-x som har högst siffra, det är den senaste

    Då vad det gjort...jag klarade det=), 5,50 GEN-B2 blev d...vet inte om det finns nån nyare...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det finns 5.50 GEN-D2 finns på min hemsida: www.swizzy.se du får då först lägga in GEN-D därefter D2 (med det jag har på min hemsida för tillfället)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    och då stämmer informationen till den här inte alls då?:

    http://www.psp-hacks.com/2009/10/01/...a-v2-released/

    Från CFW 3.** till CFW 5.50 Gen-D2 med Yoshihiro?s XGEN Updater ja men inte till 5.00 M33

    Vill man uppgradera till 5.50 Gen-D2 drar man hem denna på en CFW psp o kör igång:
    http://www.psp-hacks.com/2009/10/01/...a-v2-released/
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Från CFW 3.** till CFW 5.50 Gen-D2 med Yoshihiro?s XGEN Updater ja men inte till 5.00 M33

    Vill man uppgradera till 5.50 Gen-D2 drar man hem denna på en CFW psp o kör igång:
    http://www.psp-hacks.com/2009/10/01/...a-v2-released/
    ahh ok, jag hade 5.00 M33 på min när jag fick den och jag la in 5.50 GEN-B2 ganska fort
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ahh ok, jag hade 5.00 M33 på min när jag fick den och jag la in 5.50 GEN-B2 ganska fort
    Förtydligar att man inte uppdaterar en M33 mjukvara från 3.xx till 5.00 M33 direkt utan måste gå upp ett steg eller använda Pandorakitt.

    5.03 Gen-D2 kan man uppgradera till från vilken CFW som helst bara den kör igång applikationen. t.ex om du har 2.60 M33 kan du med den kasta upp den till det senaste direkt. Detta pg.av att Gen-D agerar som ett servicekit o skjuter i en högre mjukvara direkt än att gå stegvis som M33 var tvungen förut. Den flashar maskinen helt mao.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    17
    Jag hittade en kille som uppdaterade från 3.40 till 5.00 på youtube som funkar utan problem....sen fortsatte jag uppdatera o har då 5.50-B2 M33....så då kan jag köra in D2 nu åxå eller? E skillnaden stor på dom olika?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vart har du hittat 5.50-B2 M33?! det är Gen som ligger bakom 5.50 firmwaresen, senaste M33 FW'n är 5.00 M33-6 (om jag inte missat någon version?)

    du måste köra in 5.50 Gen D innan du kan lägga in D2 om dom inte släppt en hel version av D2 (den jag har på min sida är quick update, den patchar bara firmwaren som finns med lite ny info på vissa ställen...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Tror han menar GEN

  15. #15
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    17
    Jag menar 5.50-B2 GEN...jag sa fel

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tre Kronor Visa Inlägg
    Då vad det gjort...jag klarade det=), 5,50 GEN-B2 blev d...vet inte om det finns nån nyare...
    Skulle också vilja uppdatera min firmware från 3.90 (tror jag) till en nyare.
    Hur gick du tillväga?
    Har lagt in CFW 5.50 GEN-D (uppackad 5.50.PBP) i roten på min psp och gått in i game menyn, men inget händer? Vad har jag missat.
    Är ingen expert på detta och har försökt kollat igenom denna tråd men fattar inte ändå
    Tacksam för svar.

    EDIT: Ok fattar , men när jag uppdaterar och när den laddar "load all modules from updater" så stänger den bara ned. Jag har AC:n ikopplad
    vad nu?
    Last edited by moonscoute; 2009-11-06 at 13:05.

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av moonscoute Visa Inlägg
    Skulle också vilja uppdatera min firmware från 3.90 (tror jag) till en nyare.
    Hur gick du tillväga?
    Har lagt in CFW 5.50 GEN-D (uppackad 5.50.PBP) i roten på min psp och gått in i game menyn, men inget händer? Vad har jag missat.
    Är ingen expert på detta och har försökt kollat igenom denna tråd men fattar inte ändå
    Tacksam för svar.

    EDIT: Ok fattar , men när jag uppdaterar och när den laddar "load all modules from updater" så stänger den bara ned. Jag har AC:n ikopplad
    vad nu?
    Ladda ned denna:
    http://www.psp-hacks.com/2009/10/24/...ater-released/

    Packa upp, lägg på minneskort, stoppa i det minneskortet i din PSP som du redan kör CFW på ( Fungerar inte annars ) Stega in på minneskortet o starta programmet 5.50 Gen-D o där skall du få ett val att flasha enheten.

    Om inte så har du ett val att skapa ett pandoraminneskort och batteri ( Minen först sen batteri ) o flasha den på det sättet o efter flash köra applikationen igen o återställa ditt batteri från service till normal.

    Observera att an bara kan Pandora o uppgradera med denna mjukvara på PSP enheter modell 100x ,200x och inte nya 200x med v3 moderkort eller 300x eller Go modeller.
    Last edited by Pendragon; 2009-11-06 at 13:52.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok tack så mycket. Allt funkade perfekt med uppgraderingen.
    Bara ett problem. Mina spel funkar inte längre
    Kommer in i recovery menyn och allt, men spelen på kortet vill inte ladda.
    Har jag förstört den helt eller? Den startar bra och allt ser ut som vanligt med recoverymenyn och VSH menyn 5.50
    HJälp

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Formatera Minnekortet ... Finns under system settings
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av moonscoute;21 - 7236
    Ok tack så mycket. Allt funkade perfekt med uppgraderingen.
    Bara ett problem. Mina spel funkar inte längre
    Kommer in i recovery menyn och allt, men spelen på kortet vill inte ladda.
    Har jag förstört den helt eller? Den startar bra och allt ser ut som vanligt med recoverymenyn och VSH menyn 5.50
    HJälp

    Starta Recovery genom att ha maskinen helt avslagen ( håll in RT ) och slå igång medans RT fortf är nedtryckt.
    Under inställningarna i fliken ( CONFIGURATION ) ändrar du:

    UMD MODE = SONY NP - NO UMD -

    Use VSHMENU = DISABLED


    Vissa spel kräver UMD spel i läsaren, men 89% klarar sig med den inställningen.

    Gör en kopia på ditt minneskort till PC, Formatera den i din nyflashade PSP o för över allt från PC igen o tuta o kör förhoppningsvis.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Starta Recovery genom att ha maskinen helt avslagen ( håll in RT ) och slå igång medans RT fortf är nedtryckt.
    Under inställningarna i fliken ( CONFIGURATION ) ändrar du:

    UMD MODE = SONY NP - NO UMD -

    Use VSHMENU = DISABLED


    Vissa spel kräver UMD spel i läsaren, men 89% klarar sig med den inställningen.

    Gör en kopia på ditt minneskort till PC, Formatera den i din nyflashade PSP o för över allt från PC igen o tuta o kör förhoppningsvis.
    VSHMENU kan vara igång, men det viktiga är att man har UMD MODE: SONY NP9600 - NO UMD -
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack Pendragon, nu funkar allt som det ska igen.
    Support forum är grymt bra.
    Tack tack

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    VSHMENU kan vara igång, men det viktiga är att man har UMD MODE: SONY NP9600 - NO UMD -
    Det där var en rätt onödig rättning IMO, anledningen att pendragon förslår att man ska stänga av den är:

    1. Barn kommer lätt åt den och det kan vara jobbigt att fixa.
    2. Dom som vet vad det är kommer inte att stänga av det och dom som inte vet vad det är borde stänga av det.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Det där var en rätt onödig rättning IMO, anledningen att pendragon förslår att man ska stänga av den är:

    1. Barn kommer lätt åt den och det kan vara jobbigt att fixa.
    2. Dom som vet vad det är kommer inte att stänga av det och dom som inte vet vad det är borde stänga av det.
    Jag diaktiverar alltid VSHMenu sedan föräldrar kommit in med PSP enheter som gått lika fort som ett Vista Os på en 486 med Sirap
    Ju mindre pill med settings ju smidigare fungerar en psp.

    Utöver det brukar jag alltid slå på Sony drivisen för umd emulering, flash + WMA sen låter jag allt annat vara.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    om man har en en orginal 3.95 ,för att flasha den behöver man ett pandora batteri och en minneskort som är formaterat i en flashad psp eller måste det vara ett magic minneskort

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    för att installera in CFW på en orginal PSP behöver du:

    1 Pandora moddat batteri

    1 Pandora minneskort (du kan ladda hem ett sådant på min hemsida och göra om ditt minneskort i en orginal PSP) dock måste minneskortet vara 512mb eller större

    batteri får du antingen köpa dig ett eller göra om ditt orginal via en CFW PSP eller något verktyg som gör om det eller liknande...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    har köpt ett service mode battery som heter TOOL ....enaebles service mode on psp slim

    måste jag göra detta till ett pandora batteri?

    när jag sätter i TOOL batteriet börjar det ej att laddas, men det går att starta med strömmen i

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    TOOL är samma sak som ett Pandorabatteri för ändamålet.

    Ett "äkta" pandora är baserat på ett originalbatteri, går att ladda utan problem, och går att återställa till originalbatteri igen.

    TOOL är ett "kinabatteri" som är hårdkodat som servicebatteri och som kan vara knepigt att ladda ibland :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    har en flashad psp med 5,50(phat) och en orginal psp med 6,10 (slim)
    +ett service tool battery + 4 och 8 gb minneskort

    I vilken psp och vilket minneskort är det lättast att göra ett magic memory card?

  30. #30
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Du kan ladda ner ett färdigt från Swizzy´s Hemsida .... www.swizzy.se ... Lycka till men det krävs knappast det är så enkelt ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. FEl vid uppdatering av PSP
    By raccoon85 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 12:03
  2. CFW - uppdatering officiell
    By GreatMorpheus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 15:01
  3. Gratis uppdatering
    By Heenok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 23:39
  4. uppdatering krävs..
    By brellan in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 07:24
  5. Avbröt en uppdatering
    By nnorman in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 08:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •