Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Profil Ban

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Profil Ban

    Jahopp, då var man profil bannad då;

    Xbox LIVE

    Notification of Permanent Suspension: Account and/or profile tampering


    --------------------------------------------------------------------------------


    [ DO NOT REPLY to this email address. It is not monitored. ]
    This email is to notify you that your Xbox LIVE account privileges have been permanently suspended due to modification of your gamertag or other profile data.

    These modifications may include, but are not limited to:

    • Altering the appearance of your gamertag or avatar
    • Illegitimate gain of achievements or avatar awards
    • Application of watermarks or other special identifiers that were not legitimately granted
    • Unauthorized manipulation of in-game parameters


    Your conduct was brought to the attention of the LIVE Enforcement Team through complaints filed by other Xbox LIVE users or in the course of our operation of the service. The LIVE Enforcement Team has reviewed the complaints and other evidence regarding your conduct and determined it violates the Xbox LIVE Terms of Use and/or Code of Conduct. Because your conduct is in violation, the LIVE Enforcement Team has issued a permanent suspension.

    During your suspension, you will not be able to log into Xbox LIVE. Your Xbox LIVE privileges will not be reinstated.

    Customer Support is not able to modify or provide any further details about your suspension.

    Microsoft expects that all customers abide by the Code of Conduct. The Code of Conduct provides guidelines for appropriate behavior while using the service.

    You can view the Xbox LIVE Code of Conduct from the Xbox LIVE Dashboard under Xbox LIVE Policies in Account Management, or by visiting http://www.xbox.com/live/codeofconduct.htm.You can view the Xbox LIVE Terms of Use by visiting http://www.xbox.com/live/termsofuse.htm.

    Note: if you are not a user of Xbox LIVE, this suspension may have been enacted due to your activity in the Zune Social. You can view the Zune Social Code of Conduct by visiting http://www.zune.net/legal/codeOfConduct.htm. You can view the Zune Social Terms of Service by visiting http://www.zune.net/legal/termsofservice.htm.

    Thank you,


    LIVE Enforcement Team


    [ 900/P/1/31F3753E-4F99-4A07-A691-446528E0A82A/20100826-1639 ]


    Mailet kom från; xlcm@microsoft.com
    Last edited by Swizzy; 2010-08-30 at 22:00.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    27 minuter senare får jag ytterligare ett likadant mail, går jag in på Xbox.com står det även där att jag blivit avstängd...
    Last edited by Swizzy; 2010-08-30 at 22:14.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    18

    bannad

    Hur vet man att man är bannad kommer inte in på xbox live men ser inget
    om att jag är bannad på hemsidan under mitt konto.

    2 st xboxar flashade med senast som skulle funka gentemot xboxlive.

    Några tips..

    Mvh

    Mrzimmerman

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrzimmerman Visa Inlägg
    Hur vet man att man är bannad kommer inte in på xbox live men ser inget
    om att jag är bannad på hemsidan under mitt konto.

    2 st xboxar flashade med senast som skulle funka gentemot xboxlive.

    Några tips..

    Mvh

    Mrzimmerman
    Du vet om du är Konsoll bannad genom att kolla på Xbox.com (amerikanska sidan främst) och begär service, går det inte finns det risk för att du är bannad, alternativt får du upp ett medelande om det om du försöker logga in på Xbox Live, det jag skrev om i den här tråden handlar om Profil ban, det får du enbart veta genom mail (enligt ovan) eller om du försöker logga in med en omoddad maskin...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    vad gjorde du för att åka på en sådan exklusiv ban?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Många saker;

    Moddat min Borderlands save (lagt till nya vapen)
    Använt mig av FSD 2.0 när den hade en bugg som la till information till profilen att den använts som ett spel gör
    Spela XBLA spel på min JTAG maskin

    Det mest troliga som borde vara orsaken är FSD 2.0...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Så det är ingen banvåg ? Du blev bannad för du mixtrade lite saker.

    Bör jag oroa mig ?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Så det är ingen banvåg ? Du blev bannad för du mixtrade lite saker.

    Bör jag oroa mig ?
    Just du benzema bör oroa dig extremt mycket, din konsoll blir mega bannad inom dom närmaste dagarna... hela skiten kommer börja brinna!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Just du benzema bör oroa dig extremt mycket, din konsoll blir mega bannad inom dom närmaste dagarna... hela skiten kommer börja brinna!
    Jag vet inte hur många ggr vi har meddelat o skrivit att Microsoft har ett system som per automatik känner av moddade maskiner från o med Modern Warfare 2 ellet Tekken 6 Dash updaten...

    Såklart att de fortfarande kastar ut folk i vågor ( dom som inte ännu uppdaterat Dash ) men framförallt så är deras igenkänningssystem helt automatiserat o kastar ut folk när de upptäcks.

    Därför skall man alltid köra senaste iXtreme o ALLTID ABGX360 kolla spel...
    Även om polare säger att de gjort det så kan de ha fel har en av våra praktiklanter fått erfara
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. [TUTv1.0]Överför Spar fil mellan Profiler
    By SomethingUnkown in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 17:36
  2. Allt detta prat ang ban
    By sampa81 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 19:32
  3. Profil - bara en siluett!?
    By biird in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 19:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •