Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Trasigt pandora-batteri!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Trasigt pandora-batteri!

    Hallå, för ett tag sen köpte jag ett pandora-batteri och pandora-kortet (eller vad de nu heter) för att unbricka mitt psp, men när ja tog ut paketet idag så var batteriet trasigt. det ser ut som att själv batteriet hade svält upp och öppnat upp skalet. vad ska jag göra?
    Last edited by kejjkejj; 2010-01-13 at 13:25.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kejjkejj Visa Inlägg
    Hallå, för ett tag sen köpte jag ett pandora-batteri och pandora-kortet (eller vad de nu heter) för att unbricka mitt psp, men när ja tog ut paketet idag så var batteriet trasigt. det ser ut som att själv batteriet hade svält upp och öppnat upp skalet. vad ska jag göra?
    Du har ju ett års garanti vid normalt användande
    Kontakta inköpsstället för en retur och ett utbyte.
    Kom ihåg att alltid ladda nya batterier minst 16 timmar första ggn o aldrig ladda ur Li-ion batterier helt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Va tur tack för hjälpen

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    En sak som jag funderat över. Varför ska man ladda batteriet i 16 timmar första gången?

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    För att få ut det mesta krämen ur det så bör man ladda det ordentligt första gången ... Batteriet har annars en viss "minnes" effekt som kan göra att du inte kan uttnyttja det till fullo senare ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Underhåller man batterier så håller dem oftast längre.
    Batterier är förbrukningsvara o håller upp till ett år, ibland längre.

    Majoriteten av alla batterier som dör i förtid t.ex mobiler är när folk får en ny nalle, kör igång den o sen kör i laddkabeln i några minuter när den varnar för låg nivå o sen fortsätter dumma sig med att dra ut o in laddaren...

    Li-ion mår inte bra av att laddas ur helt, de skall hellre laddas medans det finns kräm kvar. ( långtids-lagrings-laddning skall göras till ca 40% om man långtidslagrar batterier, därefter sover de ett tag... )

    NiMH kan man ladda medans det finns kräm kvar med och är inte lika känsliga för total urladdning.

    NiCD skall laddas ur helt innan man laddar dem igen.

    Brunstensbatterier o Alkaliska laddar man inte om man inte vill se på fyrverkerier/brandbilar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Efter vad jag förstår så behövs inte detta på Li-ion batterier.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av daydreamer Visa Inlägg
    Efter vad jag förstår så behövs inte detta på Li-ion batterier.
    Med tanke på att det där nog var ett kina "tool" batteri så är det tveksamt om specifikationen som är skriven på plasten har så mycket med den verkliga kemin i batteriet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag ahr som vana att alltid ladda batterier i 16 timmar minst ( 24H ) även på nya mobiltelefoner eller tvspel jag gärna vill pilla på men jag låter dem ligga.
    Jag brukar ha minimala problem efter det till skillnad mot normala svenssonfamiljer som sliter upp paket på julaftonsdagen och skiter i o ladda upp maskinerna.

    tror att min metod funkar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Problem med att återställa Pandora batteri
    By micro in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 15:08
  2. göra ett pandora minne?
    By Zelda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 20:05
  3. Pandora hackat upp sig?
    By DeZ108 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 16:08
  4. Modda batteri till Pandora batteri
    By m0rt in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 20:12
  5. Pandora Batteri för PSP Fat & SLIM?
    By zasz3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 00:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •