Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vad är USBLoaderGX och hur använder jag det?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Vad är USBLoaderGX och hur använder jag det?

    Hej. Jag fixade Super Mario Galaxy och då ville den uppdatera och det stod att om Wii't hittar några "unauthorized components" eller något sånt, så skulle de tas bort. Så jag lät bli. Istället kollade jag här och då pratar folk om USBLoaderGX och att detta bör användas, men exakt vad är det och hur använder man det? Googlade det men hittade inget vettigt. Och jag sökte här på forumet men hittade ingen tråd som verkade innehålla lämplig förklaring.
    Hur får jag tag på USBLoaderGX är en viktig fråga också.

    mvh
    //Tuurngait

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Tuurngait Visa Inlägg
    Hej. Jag fixade Super Mario Galaxy och då ville den uppdatera och det stod att om Wii't hittar några "unauthorized components" eller något sånt, så skulle de tas bort. Så jag lät bli. Istället kollade jag här och då pratar folk om USBLoaderGX och att detta bör användas, men exakt vad är det och hur använder man det? Googlade det men hittade inget vettigt. Och jag sökte här på forumet men hittade ingen tråd som verkade innehålla lämplig förklaring.
    Hur får jag tag på USBLoaderGX är en viktig fråga också.

    mvh
    //Tuurngait
    Info på Chippsidan i vår Webshop:
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=86&xPage=1

    Info under USBloader paketet vi hjälper folk att installera + 2Gb SD kort för 595 kr :
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=86&xPage=1

    Information i vårt forum i en av fler trådar under Wii allmänt sektionen:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37065

    Information om man googlar
    http://lmgtfy.com/?q=wii+homebrew+channel
    Last edited by Pendragon; 2010-07-14 at 09:41.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Så det finns inget sätt att fixa USBloader på annat sätt än att köpa ett installationspaket för sexhundra spänn?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tuurngait Visa Inlägg
    Så det finns inget sätt att fixa USBloader på annat sätt än att köpa ett installationspaket för sexhundra spänn?
    du kan göra det själv, men då riskerar du att bricka din wii (göra så att den inte startar igen) vi vet vad vi håller på med, och fungerade konsollen när du lämnade in den får du tillbaka den i samma skicka men med extra funktioner...

    har du 4.3 som systemmjukvara är det ingen idé att hålla på själv, det är väldigt krångligt och fungerar inte speciellt bra, det lär komma nya metoder snart dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Som Swizzy skrev, du kan alltid göra det själv..
    Isf är Google din bästa vän o leta information på hur man gör.
    Orkar man inte det eller har svårigheter eller inte vill riskera att man förstör sin maskin så förmedlar vi tjänsten samt säljer med ett SD kort med dels en backup av din Nand och givetvis konsultavgiften på den tid det tar för oss att installera upp maskinen.
    Du betalar egentligen för Minneskortet och en blygsam kostnad för vår tid.

    Men vill du softmodda maskinen själv så: http://lmgtfy.com/?q=wii+homebrew+channel
    Good luck
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    För mig som hade 4.3 så måste jag nog säga att 595 kr var mycket prisvärt.

Liknande diskussioner

  1. [TUTv1.0]Överför Spar fil mellan Profiler
    By SomethingUnkown in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 17:36
  2. TSOP48 test clip
    By hejhej20 in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:57
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  5. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •