Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 40 av 40

Diskussion: Uppdatering av fw?

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    gjort en magic stick ...startar om men sedan kan man inte ladda något program
    varken med org batteri eller med tool batteriet

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    med den magic stick jag har gjort (bild av mitt pandora minneskort) sätter du i tool batteriet och håller inne L (den vänstra genomskinliga trigger knappen) under uppstart... därefter kommer du till Pandora menyn

    *edit:*

    om du behöver hjälp att få till minnet kan du titta på videon jag gjorde här om dagen till en vän på min MSN lista

    det är viktigt att du väljer DEVICE MODE annars kopierar den inte över boot sectorerna, minnet blir 512mb allokerat (då jag använt mig av ett så stort minne när jag gjorde mitt pandora kit och det passar bäst till när andra ska använda min bild, eftersom alla kanske inte har ett större minneskort att köra på)
    Last edited by Swizzy; 2009-11-10 at 21:10.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    pandora minnet är inga problem
    funkar bara inte att få upp pandora menyn
    efter jag startat om den och håller inne l triggern kommer jag bara till vanliga menyn...går man sedan ner till games så finns alla program där ...men tex när man trycker på pandora install...står det This game cannot be started...the data is corrupted

  4. #34
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Håller du upp avstägningsknappen ordentligt då??? 3-5 Sec??? Jag var bara tvungen och fråga ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ditt orginal batteri, har du pandoriserat det? jag har testat minneskortet (mitt) med ett pandoriserat orginal batteri, vet att flera andra testat det, men inte hört något om att någon inte skulle ha kommit in i Pandora menyerna såvida man inte gjort fel... (fel med bootsectorerna) testa kortet i din CFW psp, fungerar den där så vet du med 100% säkerhet att det inte är något fel på kortet iaf, då kan det vara så att PSP'n inte reagerar på knappen, då kan du göra om installations processen och välja en annan knapp...

    metoden jag brukar göra när jag ska köra igång det hela är att jag håller in knappen, sätter i batteriet och väntar på att menyn ska gå igång... sätter du i batteriet innan du håller in knappen finns det risk för att du missar att trycka in den i tid, så testa med att hålla in knappen samtidigt som du sätter i batteriet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    HAR PRECIS FÅTT TAG PÅ EN ny psp, den har förnärvarande 4.01 m33-2 och jag har provat att lägga in Custom Firmware 5.00 M33, CFW 5.50 GEN-D, CFW 5.50 GEN-D-2 (qiuck update) på minnes kortet utan framgång, vart ska man lägga dem egentligen efter man packat upp dem ?. mitt psp hittar alla inlaggda spel (spelbara) men inte ctferna.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du laddar hem 5.50 GEN-D packar du upp den precis som den är från början, och kopierar då 550.PBP och PSP mappen till ditt minneskort, då ska den hitta den updaten, samma med GEN-D2, men där är det BARA en PSP mapp...

    5.00 är jag osäker på hur strukturen är, hur som helst ska du kunna gå från 4.01 -> 5.50 GEN-D i 1 steg, och sedan GEN-D2 (då detta bara är en liten patch)

    titta på bilderna som finns länkade i det här inlägget för mer info om hur strukturen skall vara: http://forum.psxcare.com/support/sho...4&postcount=37
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    gryyyymt tack som vanlight nu funkar den kanon, nu återstår bara att hitta nån grym emulator me spel inlaggda, hittade en me de flesta mario funka riktigt bra =)

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vilka emus letar du efter? (till vilka konsoller) jag kanske kan fixa fram några åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. FEl vid uppdatering av PSP
    By raccoon85 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 12:03
  2. CFW - uppdatering officiell
    By GreatMorpheus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 15:01
  3. Gratis uppdatering
    By Heenok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 23:39
  4. uppdatering krävs..
    By brellan in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 07:24
  5. Avbröt en uppdatering
    By nnorman in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 08:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •