Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Wiikey2 eller dvd-r problem?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Wiikey2 eller dvd-r problem?

    Precis som det står i titeln...jag har fått problem med wiikey2 eller dvd-r skivor.

    Jag fick tillbaka min chippade wii igår (wiikey2, från psxcare såklart), och testade ifall den skulle fungera. Som tur hade jag en kompis, som har en chippad wii (wiikey2) sen tidigare, till hjälp.

    Nu till problemet:
    Varje gång jag matar in mina dvd-r skivor så står det "the game disk could not be read. Please read the wii operations manuel for more information". Det kommer ngn gång när man spelar. Wii:n läser av skivan som vanligt men "dör" efter ett tag. antingen så fort man startar spelet, eller under spelandet. Blir så sjukt irriterande att börja om igen. Wii:n bara tystnar till då den inte läser av skivan.

    Jag använde självklart det som rekommenderades, dvs Verbatim dvd-r och imgburn med hastigheten 4x. Tydligen så fungerar det perfekt hos kompisen som använder TDK dvd+r skivor. Japp, jag brände skivorna hos honom då, så kanske har imgburn inställningarna ngn betydelse?

    Jag har även märkt att vår wii inte fungerar på¨samma sätt. Båda har trots allt wiikey2 men med kompisens wii måste man starta om varje gång man ska byta spel (annars käkar inte maskinen skivan), medan min fungerar som om den inte var chippad, dvs att jag kan mata in en skiva när som helst. ska det vara så? (min wii är en äldre version än vad min kompis har). Kanske ngt fel på chippet, eller misstag under chippandet? För jag har hört att wiikey2 gör så att man måste starta om wii:n när man byter spel

    Ngn som har samma problem? Borde jag bli orolig?
    Oh nej, vad mycket jag skrev :P
    Jag kan absolut ingenting wii, chipping och allt åt det hållet, så förhoppningsvis kan ngn komma fram med en lösning.

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Vilken firmware har du på wiit respektive Wiikey2:t ?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hur kan man se d? Min wii är 3.1 ngt iaf, däremot vet jag ingenting om min wiikey2....

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tror det är när man chippar D2E-drivar man måste stänga av efter spelen, när man har D2C så slipper man.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    aaha, då antar jag att jag har D2C...vet däremot inte vad det innebär :P
    men detta är väl inte vara orsaken till att min wii slutar läsa av skivor efter ett tag eller? för jag menar kompisen till mig kan inte så mycket om wii han heller, förutom att han vet hur man bränner ut spel till skivor (han har nog lärt sig det från ngn guide).

    Det funkar fint för honom. Han har inte uppdaterat eller ändrat ngt med wiikey2 heller, så jag tror väl inte att det har ngt med uppdateringar att göra, eller? Kanske kan till och med cd skivorna ha ngn betydelse?

    förresten, tack för ert snabba svar

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Har samma problem, det har dock fungerat perfekt i en månad ungefär men nu helt plötsligt fungerar inte längre brända skivor. Det började för någon dag sedan då vissa spel helt plötsligt slutade fungera mitt i spelet och nu går det inte ens att få igång något spel förutom originalspelen. Är det fel på chippet kanske?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Mer troligt fel på dvdläsaren, men är det vi som monterat chippet så låt oss felsöka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem med Wiikey2 och DVD-R?
    By Muzzle in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 15:50
  2. Byta orginal dvd mot pc dvd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 11:21
  3. Problem med mitt M3Lite(MSD)
    By jack_bauer in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:17
  4. DVD filmer.
    By Miikeey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 18:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •