Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: 2 st Xbox 360 Ixtreme 1.6 uppgradering

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    2 st Xbox 360 Ixtreme 1.6 uppgradering

    Har 2 st xboxar står här hemma som jag precis flashat till senaste fm.
    Nu är problemet att "arcade" modellen vägrar spela vad jag tror är ntsc spel.
    Medans "pro" modellen kan spela allting.
    Nån som har en aning om vad det kan vara som spökar?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beror på vad du får för meddelanden på tv:n...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    Ixtreme tar inte bort region spärren om du har en pal så kan du bara spela pal spel, har du en ntsc så kan du bara spela ntsc spel

    men om spelet är FR så kan du spele det på en pal eller ntsc xbox

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Alla spel jag har är RF.
    Jag får upp "To play this disc put it in an xbox 360" osv.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av madein Visa Inlägg
    Alla spel jag har är RF.
    Jag får upp "To play this disc put it in an xbox 360" osv.
    prova att flasha om den på nytt med rätt FW, hoppas verkligen du läste ur inann du skrev över dock, för det där tyder på lostkey, alternativt vill 360'n inte läsa skivan ordentligt, kanske repig? kanske fel typ av skiva (vissa spelare läser FFP (Full face printable) medans andra bara kör SS (Silver surface) och andra kan svälja allt, men som sagt, prova att skriva in FW'n på nytt ska du se att det borde fungera, har hänt mig med med liteon att den fått "lost key" symptom, men så flashade jag om den, och Voila! fungerade finfint
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Låter som du inte har 1.6 i den enda boxen men antingen 1.51 eller 1.6 i den andra
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Det är sant nu när jag tänker efter, den boxen som klarar allt
    är flashad med 1.5.
    Den andra som inte klarar ntsc är flashad med 1.6.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    så den som tar NTSC skivorna är alltså en hitachi då antar jag? prova att köra in 1.6 på den om det inte är en hitachi... då ska det fungera... förmodligen är det en av dom spelen som sticker ut ur mängden med SS etc...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om den inte är en Hitatchi o har 1.6 så startar inte 1.6 fulpatchade skivor, kör dem genom ABGX o kontrollera, tvätta skivor gör du genom att göra en iso av brända med ImbBurn o lägga som iso o köra ABGX p ådem en gång till o låta den patchqa upp spelen, sen när det är klart bränna på ny skiva o smälla in dem i datorn igen o köra ABGX på den nyutbrända skivan yttligare en gång

    1.51 kör alla skivor utan att kontrollera ( Mindre livesäkert men mer säkert o mamn kör ABGX )

    1.6 kontrolelrar vissa checksummor på skivorna o vägrar köra Fulpatchade 3W spel som patchats till 2W samt skall inte köra igång.

    Jag hade nyligen en kund inne som hade en maskin med 1.6 o en annan med 1,51 där han inte brännt på Verbatimskivor.

    Olika brännare ger olika resultat på olika skivor med.
    Se miuna föregående poster med jämförselsen Två killar, samma mamma går på stan o tittar på tjejer, de kan ha olika smak trotts att de delar samma genpol ( Läs två likadana läsare samma transportband modellen efter är kalibererad annorlunda än brorsan före/efter o läser skivor bättre/sämre. )
    Last edited by Pendragon; 2009-08-29 at 13:46.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tack för alla svar riktigt nice.
    Ska prova framförallt det Pendragon skrev i sista
    inlägget. Kan vara så att spelen är patchade till wave2.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det ser du rätt snabbt om du lägger i den brända skivan i din PC o kör ABGX
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. sälja mitt xbox 360
    By Rostad360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 23:54
  2. min brännare funkar inte eller xbox 360?
    By nico-valimaki in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 19:42
  3. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 00:03
  4. xbox 360 benq ixtreme 5x online?
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 14:53
  5. Xbox 360 uppgradering ?? vågar jag ?
    By vip3rz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 23:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •